Rodzinna destylarnia w Bergheim

Alzacja słynie z przeuroczych miasteczek z kolorowymi domami, gdzie niemal w każdym oknie stoją wielkie donice z różowymi, pomarańczowymi i czerwonymi kwiatami geranium. Pisałam o nich już nie raz, choćby w tym tekście, gdzie przedstawiam pokrótce kilka z nich. Niedawno natomiast z całą rodziną (czyli ja, mój S. oraz z naszą trzymiesięczną wówczas córeczką) odkrywaliśmy uroki Bergheim. To kolejne cudne miasteczko na Alzackim Szlaku Win.

By | 2017-08-10T06:38:51+00:00 Sierpień 10th, 2017|zwiedzanie|0 Comments

Wiatr, cykady i nasze wspomnienia z wakacji w Oksytanii

Pierwszy raz w życiu wybierając się na wakacje na mapę spojrzałam w ostatnim momencie przed wyjazdem. Wiedziałam tylko tyle, że jedziemy na południe Francji. Kierunek Oksytania. To w zasadzie sprawdziłam dopiero w drodze. To były pierwsze wakacje z Maluchem. Pierwsze moje wakacje na francuskim południu. Pierwsze wakacje tak mało zaplanowane, a jednocześnie tak przyjemnie spontaniczne. Jak nam było w Oksytanii, co zobaczyliśmy, a czego się zobaczyć nie udało, gdzie jedliśmy i gdzie chodziliśmy na plażę – to wszystko znajdziecie w tym tekście.

By | 2017-08-04T22:21:03+00:00 Sierpień 4th, 2017|zwiedzanie|0 Comments

Co warto zwiedzić w Alzacji

Les amis, nadal pozostaję w trybie młodej mamy, czyli opieka nad bobasem 24/24. Oznacza to dwie zajęte ręce prawie cały czas. Mejle – o dziwo – udaje mi się ogarniać (może nie odpowiadam natychmiast, ale staram się jak najszybciej!). Pytaniem, które powtarza się ostatnio najczęściej jest “Iza powiedz mi, co warto zwiedzić w Alzacji?”. Odpowiadam i podpowiadam, a mejle z tym pytaniem będę kierowała odtąd właśnie do tego tekstu.

By | 2017-06-26T21:05:10+00:00 Czerwiec 6th, 2017|zwiedzanie|27 komentarzy

Kawa, herbata i gorąca czekolada – 3 sprawdzone kawiarnie w Strasbourgu

Niezależnie, czy jesteśmy w Strasbourgu przejazdem, czy cieszymy się statusem mieszkańca, dobrze wiedzieć, gdzie szukać tu dobrej kawy, herbaty czy gorącej czekolady. Szwędając się z aparatem fotograficznym po uliczkach starego miasta czy spiesząc się w zwykłych codziennych sprawach czasem potrzeba napicia się czegoś gorącego jest potrzebą najważniejszą. Poranny kubek (dobrej!) kawy ratuje nieraz cały dzień. Inni (ja na przykład) powiedzą, że nie ma nic lepszego niż (dobra!) zielona herbata. A gorąca czekolada, wiadomo, jest dobra na wszystko.

By | 2017-05-12T16:00:27+00:00 Kwiecień 2nd, 2017|zwiedzanie|9 komentarzy

Zwiedzanie alzackiego zamku świąteczną porą

Magia przedświątecznej Alzacji  to nie tylko jarmarki bożonarodzeniowe (marchés de Noël). Po całym regionie rozsiane są miejsca, które warto odwiedzić właśnie w grudniu. Jednym z nich jest zamek Haut-Koenigsbourg. Słuchając opowieści przewodnika podczas zwiedzania można zobaczyć tą budowlę w wyjątkowej oprawie, poznać jego historię oraz średniowieczne bożonarodzeniowe zwyczaje.

By | 2017-05-12T16:00:30+00:00 Grudzień 11th, 2016|zwiedzanie|8 komentarzy

Zwiedzanie Strasbourga, nie tylko na rowerze

Rok temu w pewien piękny, słoneczny, niedzielny poranek razem z S. wzięliśmy rowery i pojechaliśmy do Strasbourga. Tak, dobrze się domyślacie. Z Miluzy do stolicy Alzacji jest kawał drogi, ale od czego przecież są pociągi! Słońce prażyło na doskonale błękitnym niebie, na ulicach wakacyjne pustki. Idealna okazja na zwiedzanie Strasbourga.

By | 2017-08-10T11:09:09+00:00 Lipiec 1st, 2016|zwiedzanie|7 komentarzy

Oh My Goodness café w Strasbourgu (tekst polski + in English + en français)

Lubicie kawę i piękne francuskie miasta? Zabiorę Was dziś do Oh My Goodness café, jednej z najlepszych kawiarni w Strasbourgu, która właśnie świętuje swoje pierwsze urodziny. Przeczytacie też o kawowych zwyczajach Francuzów oraz darmowych kursach językowych. Uwaga! Czytajcie do końca: czeka na Was kupon zniżkowy na kawę oraz dużo kawowo-herbacianych artykułów z całego świata, gdyż tekst jest częścią cyklu W 80 blogów dookoła świata. Do you like coffee and beautiful French cities? If yes, than I will have something very special for you. Today you will learn of one of the best coffee bars in Strasbourg which serves not only an excellent

By | 2017-05-12T16:00:31+00:00 Czerwiec 25th, 2016|zwiedzanie|9 komentarzy

Francuskie ciastka i słodkie instagramowe inspiracje

Słodycze to moja słabość! Jak byłam dzieckiem to czasem marzyłam, że mam tyle pieniędzy, że mogę kupić całą cukiernię dla siebie. Cóż, wyrosłam z tego, ale nadal moim ulubioną częścią obiadu pozostaje deser ;) Szczególnie, gdy w grę wchodzą francuskie ciastka. Przy tarteletkach, eklerkach czy torcikach z musu owocowego, pytanie jak zjeść ciastko i mieć ciastko urasta czasem do prawdziwego życiowego dylematu. Ale jest na to sposób. Zrobić zdjęcie, a potem zjeść. Na Instagramie można znaleźć genialne zdjęcia francuskich ciastek. Podrzucam Wam kilka bardzo słodkich profili najlepszych francuskich cukierników i cukierni. Uwaga, wciąga!

By | 2017-08-04T22:53:04+00:00 Czerwiec 15th, 2016|kuchnia, zwiedzanie|7 komentarzy

5 bajkowych miasteczek Alzacji

Niedawno jedna z Czytelniczek napisała mi, ze w wakacje planuje pobyt w Alzacji. Zapytała, jakie miasteczka powinna zwiedzić, by poczuć prawdziwy francuski klimat: Chciałabym zatrzymać się gdzieś, gdzie czuje się klimat Francji, gdzie można wieczorami pochodzić po uliczkach, posiedzieć w knajpce – zastanawiam się nad Colmar. Pisząc niedawno o najpiękniejszych miejscach w Alzacji wspomniałam między innymi o Riquewihr. Sama bywam tam częściej niż gdziekolwiek indziej. Jednak na alzackim Szlaku Win znajdziecie też mnóstwo innych miejscowości, które są kwintesencją alzackiego i francuskiego czaru.

By | 2017-05-12T16:00:32+00:00 Czerwiec 8th, 2016|zwiedzanie|15 komentarzy

Francuskie papillotes od środka

Salut, salut, Okruchów francuskiego życia ciąg dalszy. Francuzi cenią sobie uprzejmość. To temat głęboki i szeroki, który już nie raz pojawiał się na blogu (przeczytaj na przykład TEN TEKST). Ale uwaga, francuska uprzejmość ma swoje granice!

By | 2017-05-17T21:50:51+00:00 Czerwiec 4th, 2016|francuska codzienność, językowe, zwiedzanie|6 komentarzy